tisdag 22 november 2011

Byte av ämne...

För att bryta av med bebisinläggen så tänkte jag ägna detta till att dela med mig av lite tips om hudvårdsprodukter. Eftersom vintern och kylan är i antågande så brukar jag lätt få fnasiga läppar och torra händer så här kommer mina favoriter inom de kategorierna.


Vi kan börja med min stora favorit, läppbalsam! Jag har tiotals olika som ligger i olika väskor och på olika ställen och ändå, just när jag behöver dem så kan jag inte hitta ett enda! Är det inte typiskt?! Jag är inte förtjust i de som ger färg eller som gör läpparna skinande, utan vårdande ska det vara! I Polen har jag hittat min favorit bland favoriterna! Tisane, heter det. Ett enkelt, mycket vårdande läppbalsam för 16-25kr på olika apotek. Jag gillar inte att behöva stoppa ner fingrarna i byttorna (ohygieniskt...) så jag blev jätteglad när jag fick reda på att de börjat producera dessa balsam i stiftform!







En annan av läppbalsam favoriterna är klassikern, Carmex! Den behöver nog ingen närmare presentation... Jag kan iaf tillägga att första gången jag provade Carmex så trodde jag att det var något fel på det eftersom det stack så på läpparna! :)




Vad gäller händerna så var jag inne på apoteket idag (i Sverige) och såg att de fått in superhandkrämen från Neutrogena till torra händer. (Den med blå kork.) Jippi! Nu hoppas jag bara att de får in deras fotkräm också! (Den med grön kork.)




M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar